VFX Deneme 1

Merhabalar.
Bundan sonra ara ara küçük denemeler, pratik videoları, testler vs. hazırlamaya karar verdim. Maksat hem paslanmayalım, hem de yeni şeyler öğrenelim. İlk denemem, Dragonframe ve After Effects programlarını öğrenmek için. Özellikle yeşil ekran, ışın kılıcı efektleri gibi görsel düzenlemeleri. Dragonframe de profesyonel bir stop-mo programı. Deneme sürümünü indirdim ve onu da biraz kurcalayayım dedim.

YouTube:

Ayrıca Vimeo’daki videoda ham materyalle karşılaştırmalı olarak izleyip nereden nereye gelinmiş görebilirsiniz:

Malum test videosu, ben de bir şeyler öğrenmeye çalışıyorum. Dolayısıyla fikir/öneri/tespitlere açığım. Tercihen YouTube veya Vimeo üzerinden, ama canınız isterse buradan da yazın, yazdırın.
Çav.

Büyük Kavga (2013)

Büyük Kavga

Artık vakit geldi. Uzun zamandır üzerine çalıştığım (ve bazen çalışmadığım) “Büyük Kavga” bitti. 14 Eylül 2013, saat 17.00 itibariyle YouTube’dan izlenebilir. Buraya da koyayım. İzlemek isterseniz buradan veya youtube sayfama ulaşarak izleyebilirsiniz kendisini. Umarım beğenirsiniz.
İstatistik oluşturmak için lazım olacaksa; 9 dakikalık bir film, 5000 civarında fotograf kullanmış olma ihtimalim var, ama atıyor da olabilirim. 1 sene sürdü hazırlığı, ama o 1 senenin 7-8 ayında hiçbir şey yapılmadı. Müzikler Antibalas’ın (youtube, google, yaparsınız bir şeyler). Seslerin çoğunu ben kayfettim, montaj vs. zaten benim.
Seslendirme yapan arkadaşlarıma buradan bir kez daha teşekkür ediyorum. Onlar sayesine gerçekleşti bu film.
Destek veren, YouTube’dan abone olup takip eden, işte like’layan, sonracığıma eşe dosta yollayan herkese ayrıca teşekkürler. Başka filmlerde ve daha doğrusu film yapmadığım, yarıda bıraktığım, bir ara devam ederim dediğim yazılarda görüşmek üzere!

http://www.youtube.com/byroll

Post-Prod. zamanı…

Picture 1632

Uzun zamandır söylemeyi istediğim, nihayet söyleyebileceğim şey: Usta Kurtarm…. !!
Pardon…
Büyük Kavga’nın çekimleri bitti. Gerçekten bitti. Hatta çekimleri bitirdim, bu yazıyı yazmadan 1-2 sahneyi (plan demek daha doğru olacak) tekrar çektim ve şimdi yazıyorum! Bizde yalan yok!

Yakın gelecekte seslendirme işlerini de halledeceğim. Kaba kurgu zaten bitti. Her şeyi yerli yerine oturtup efektleri de döşedim mi tamamdır…

(Dur ya aklıma bir şey daha geldi, onu da yarın falan çekerim artık, küçük kaçamaklar işte…)

Bitmeyen Kavga…

Picture 630

Çekimleri yıllardır devam…. etmeyen “Büyük Kavga” yakında bitecek, ay sonuna kadar bitmesi lazım. Geçen yazdan beri hiçbir sahne çekilmeyen filmin son kalan 1-2 sahnesini çekmekle uğraşıyorum. Yakında bitireceğim için de filmi hatırlatmanın iyi olacağını düşündüm… Çakma şaryo ile! Daha önce de böyle vaatlerde bulundum tabi, yakında bitiyor vs. şeklinde ama hiçbirinde çakma şaryo yoktu. O yüzden bu sefer inansanız iyi olur…

20130818_235031

Saçma… Neyse, arada hatırlatmak gerek…
En tepedeki de elbette filmden bir kare…

Noel Baba’nın Gizli Yaşamı – “Stealth Santa”

Yeni Yıl geldi, yeni heyecanlar, yeni mutluluklar, finaller… Bütün bu heyecanı da yeni bir filmle karşılamak hoş olurdu, oldu da. İstediğimden biraz daha geç bitmiş/upload olmuş olsa da, ufak tefek filmim “Noel Baba’nın Gizli Yaşamı – ‘Stealth Santa‘” YouTube üzerinden izlenmeye hazır. 24 saatten azıcık daha uzun bir süre diliminde, ama 24 saatten az bir zamanda (e arada uyuyoruz, ders çalışıyoruz…) aklıma gelen ilk fikirden türettiğim kısacık bir şey. Büyük Kavga‘yı da bekleyin tabi… O da gelecek.

Hatta eliniz değmişken YouTube sayfama abone olabilirsiniz, videoyu beğenebilirsiniz, paylaşabilirsiniz… Gerçekten, olanaklar sınırsız!

Herkese Mutlu Yıllar!

(Noel Baba’nın fark edilmemesi çok mühim… Onun için yani.)

“Büyük Kavga” filmi oyuncularıyla keyifli bir söyleşi

Picture 5267Erim Birol’un gelecek filmi “Büyük Kavga” sezonun iddialı yapımlarından. Şimdiden kendine belli bir hayran kitlesi edinen film (fragmanı an itibariyle YouTube’da 130’dan fazla tıklanmış) sır gibi saklansa da, filmin başrol oyuncularıyla ufak bir söyleşi gerçekleştirebildik. Filmin setinde çalışmalar henüz devam ettiği için ne olduğu hakkında pek fikir edinemedik, oyuncular da ağızlarından laf kaçırmamak için özellikle çalışmış gibiydiler. Şimdi oyuncularımız Udon Blokkafa (Delikanlı) ve Ramen Pilakicioğlu (Minatour) ne demişler bir ona bakalım.

Öncelikle söyleşi teklifimizi kabul ettiğiniz için teşekkür ederiz. Sanırım bu birlikte ilk çalışmanız, değil mi?

Blokkafa: Bildiğim kadarıyla öyle…

Pilakicioğlu: Yani koca dünyada yüzlerce lego film çekiliyor. Belki birinden birinde denk gelmişizdir, bilemiyorum. Ama pek sanmıyorum.

Büyük Kavga uzun zamandır beklenen bir film. Hem yönetmenin son filminin üzerinden uzun zaman geçti, hem de filmin duyurulmasının üzerinden. Doğal olarak seyirci heyecanlı. Bu heyecanı azaltmak için bize biraz filmden bahsedebilir misiniz?

Pilakicioğlu: Ben başlayayım madem. Filmimiz aslen ikimiz arasındaki mücadeleyi ele alıyor. Ancak filmi aksiyon sırtlamıyor. Biraz daha içsel dünyalara yolculuk var. Karakterlerin duygu yükünü seyirciye olabildiğince yansıtmaya çalışıyor yönetmenimiz.

Blokkafa: Zaten önceki işlerinden az çok aşinayız garip garip duygusal gibi filmler yapmaya çalışmasına. Ama yanlış anlaşılmasın. Bu öyle boğucu bir film değil. Yani festivalde izleyip anlamayacağınız türden bir filmden ziyade ailecek oturup elma yiyebileceğiniz bir film hazırlamaya çalıştık.

Pilakicioğlu: Sinema mı kaldı festivale gidelim zaten. Sinemanın gidişatı hep elmalı filmler artık.

Peki sizi bu filmde oynamaya teşvik eden ne oldu? 

Blokkafa: Senaryo ilk elime geldiğinde okumaya başladım. Ve üçüncü sayfaya geldiğinde “tamam” dedim. “Oynamak istediğim film bu”. Bildiğiniz gibi yönetmenimizin yazdığı bir senaryo ve hikayedeki iniş çıkışları, karakterlerin ilişkilerini çok güzel yakalamış, ki önceki işlerinden de takip ettiğim ve sevdiğim bir sinemacı kendisi.

Pilakicioğlu: Erim Bey daha önce beni “Yeni Ev”de oynamak için davet etmişti ancak o dönem Amerika’da önemli bir filmde 3. dereceden bir yan rolde oynadığım için teklifini reddetmek zorunda kalmıştım. Bu sefer bu fırsatı kaçırmak istemedim. Tabi bazı çekincelerim oldu. Öncelikle bu kadar duygusal bir rolün hakkını verebilecek miydim? Hem de bu kostümün içinde? Ama Erim Bey’le konuştuktan sonra içim rahatladı, fikirlerimizi paylaştık ve ortak bazı çözümlere ulaştık. Kendisiyle bu kadar rahat iletişim kurabilmem de etkili oldu.

Anladım. Merak ettiğim bir diğer konu dublaj hakkında. Aldığım duyumlara ve fragmanda gördüklerime göre, kendi sesinizle yer almayacakmışsınız filmde. Bu konudaki düşünceleriniz nedir?

Blokkafa: Ben ilk başta biraz yadırgadım. Daha önce bu şekilde çalışmamıştım hiç. Ancak yönetmenin önceki filmlerinde hiç konuşma kullanmadığını düşününce, “bu bile birşeydir” diyerek gerekli kas çalışmalarına devam ettim.

Pilakicioğlu: Yani bu benim için o kadar önemli değil. Sonuçta yönetmenin sanatsal tercihidir. Beni mesela kendisi seslendirecekmiş, bu oldukça gurur verici.

Blokkafa: Beni de Can diye bir arkadaş seslendirecekmiş (yasal sebeplerden ötürü tam ismini yayınlayamıyoruz, ancak bazı çevrelerde ismi bilinen birisi olduğu söylenebilir). Kendisiyle tanışma fırsatım olmadı ama fragmandaki çalışmasını oldukça beğendim. Sonucun güzel olacağına inanıyorum.

Filmde sizden başka oyuncular olacak mı?

Pilakicioğlu: Sette bir takım minifigürler var, ancak oyuncular konusunda bir şey diyemem.

Sanıyorum bu bir süpriz olarak kalacak. Peki başka ne gibi süprizler beklemeliyiz filmden?

Pilakicioğlu: Adı üstünde ya, süpriz olsun. Ancak oldukça hoşunuza gideceğini söyleyebilirim. (Tam bu sırada Blokkafa güler)

Hehe… Niye gülüyorsunuz ki?

Blokkafa: Aklıma bir şey geldi de… Pffft…. (Pilakicioğlu da gülmeye başlar)

Hayır yani filmle mi ilgili, bana mı gülüyorsunuz anlamadım ki…

Pilakicioğlu: Hoohoh… Yok yahu önemli bir şey değil… Kıskıskıs….

Yani şimdi… Neyse. Son olarak söylemek istediğiniz bir şeyler var mı okuyucularımıza?

Blokkafa: Film biterse güzel olur gibi.. Pfffrrt…. heheh… Yani bittiğinde izlersiniz artık… Nihohoaha…

Pilakicioğlu: Huffff…. Beklesinler artık ne yapalım… Hohohoho….

Vakit ayırdığınız için teşekkür ederiz… Madem…

Filmin fragmanına buradan ulaşabilirsiniz…

LegoFilm Haber Ajansı (LFHA) – 2012 – İstanbrick

Yeni Ev (2011)

“Yeni Ev” isimli yeni filmimi bitirdim. Aslen stop motion film yarışması sandığım ama stop motion film projesi üretme yarışması olan bir yarışma için tasarladığım bir filmdir bu. Ve sanılabileceğinin aksine, “Dönüşüm”e gönderme yok. Aslında olabilir mi? bilinçaltı falan :). En azından direkt bir esinlenme yok işte…